اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| زمین خالی دردسرساز منطقه جلال آل‌احمد به فضای سبز تبدیل می‌شود

زمینی که سال‌ها به دلیل خالی و بلا استفاده بودن محل تجمع حیوانات موذی شده و برای مردم دردسرساز شده است، با توافق شهرداری و آستان قدس به فضای سبز تبدیل می‌شود.

فارس من| زمین خالی دردسرساز منطقه جلال آل‌احمد به فضای سبز تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وجود حیوانات موذی در زمین خالی بزرگی در انتهای خیابان جلال آل احمد یکی از سوژه‌هایی است که با عنوان «مشهد شهر زیبایی است» در سامانه «فارس من» به ثبت رسیده است.

خبرنگار فارس در مشهد، ابتدا موضوع را از معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی پیگیری کرد.

آستان قدس رضوی: آمادگی واگذاری زمین به شهرداری برای اجرای فضای سبز را داریم

مرتضی حقیقی نسبت به مرتفع شدن این مشکل اظهار کرد: مالکیت این زمین متعلق به آستان قدس است ولی کاربری آن فضای سبز است که قبلا قرار بوده زمین ورزشی روباز ساخته شود ولی مردم محله به دلیل سروصدا و رفت‌وآمد اعتراض کردند و انجام نشد.

وی در ادامه بیان کرد: ما با شهرداری توافقی داریم مبنی بر اینکه زمین‌هایی که طرح مصوب آن فضای سبز باشد را در ازای دریافت مال‌الاجاره، در اختیارشان قرار می‌دهیم تا فضای سبز ایجاد کند.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی با اعلام اینکه ما آمادگی داریم که اگر شهرداری ورود پیدا کند، قرارداد اجاره را ببندیم تا زمین تبدیل به فضای سبز شود، مطرح کرد: در غیر این صورت ما زمین را قطعه‌بندی می‌کنیم، مجتمع مسکونی یا کتابخانه می‌سازیم و کار عام‌المنفعه‌ای در آن انجام می‌دهیم.

حقیقی در رابطه با امکان عدم پذیرش شهرداری مبنی بر تبدیل زمین به فضای سبز عنوان کرد: اگر شهرداری بگوید کاربری زمین فضای سبز نیست ما بلافاصله استفاده دیگری از زمین می‌کنیم و در حال حاضر چون کاربری زمین فضای سبز است کار دیگری نمی‌توانیم بکنیم‌.

برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با پذیرش و اجرای فضای سبز در این زمین، نظر معاون اجرایی شهرداری منطقه ۱۱، را نیز جویا شدیم.

شهرداری: آمادگی دریافت زمین از آستان قدس رضوی برای تبدیل به فضای سبز را داریم

معاون اجرایی شهرداری منطقه ۱۱ شهرداری مشهد عنوان کرد: اگر این زمین کاربری فضای سبز داشته باشد و به شهرداری تحویل داده شود ما برای تبدیل آن به فضای سبز مشکلی نداریم.

رستم علی حسنی‌فر در رابطه مراحل موجود برای تبدیل زمین به فضای سبز بین کرد: باید طرح گذاشته شود و اسناد تهیه شود و سپس برای تامین اعتبار در حوزه خدمات شهری تایید شود و آمادگی پذیرش و تبدیل زمین به فضای سبز را داریم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول